Projecte educatiu de l’Escola Sant Jaume de Bràfim – ZER Atzavara
El projecte-educatiu té per finalitat plasmar de forma coherent l’acció educativa adoptada després d’una anàlisi de la pròpia realitat i del context socio-econòmic i cultural on el centre desenvolupa la seva acció formativa.
Ha de garantir que la intervenció pedagògica sigui coherent, coordinada, progressiva i assumida pel conjunt de la comunitat escolar del centre, i s’haurà de fer El PE especifica les finalitats i les opcions educatives bàsiques que es pretenen, tenint en compte la diversitat de condicions personals, necessitats i interessos.
Segons el Departament d’Educació, cada centre, ha de d’elaborar un projecte educatiu en el qual ha d‘explicitar:
- L’aplicació dels criteris d’organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius, els procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.
- Els indicadors de progrés pertinents.
- La concreció i el desenvolupament dels currículums.
- Els criteris que defineixen l’estructura organitzativa pròpia.
- El projecte lingüístic, d’acord amb les determinacions del títol II, que es concreta a partir de la realitat sociolingüística de l’entorn.
- El caràcter propi del centre, si n’hi ha.
Proposta
- Trets d’identitat del centre: Alió, Bràfim i Vilabella
- Principis de l’àmbit pedagògic: Alió, Bràfim i Vilabella
- Principis de l’àmbit organitzatiu: Alió, Bràfim i Vilabella
a) Trets d’identitat del centre
Aquest és el primer apartat del Projecte Educatiu pròpiament dit i respon a la pregunta qui som?
La caracterització dels trets d’identitat ha de permetre donar-nos a conèixer a tots els membres de la comunitat educativa, als actuals i als que hi entrin a formar part (pares i mares, mestres i educadores).
b) Principis de l’àmbit pedagògic
Aquest és el segon apartat del Projecte Educatiu i respon a la pregunta què
Són aquells relatius a:
- Les capacitats generals que pretenem que assoleixin els infants.
- La metodologia didàctica que desenvolupen les mestres i educadores.
- Els continguts i activitats que treballarem amb els infants
c) Principis de l’àmbit organitzatiu
Aquest és el tercer bloc i respon a la pregunta com ens organitzem?
Àmbit 1: Institucional
Són aquells objectius relatius a:
La participació
La modalitat de gestió
Àmbit 2: Administratiu
- Són aquells objectius relatius a:
- Les funcions i procediments d’actuació de les unitats de recolzament: administració de material, finançament …
Àmbit 3: Recursos humans
Són aquells objectius relatius a:
- La formació permanent del personal docent, no docent i equip directiu.
- La regulació de la convivència i la motivació i el desenvolupament professional.
Àmbit 4: Serveis
- Són aquells objectius relatius a les finalitats i funcions
- El menjador escolar.
- Activitats extra-escolars
- Altres serveis: servei de transport …