Han nascut pollets a Educació Infantil

Abans d’acabar el curs, el Centre de Recursos del Berguedà ens ha deixat una incubadora i el Christian de la nostra escola ens ha portat molts ous, de diferents races i fecundats per tal de poder incubar-los.
Quan vam tenir la incubadora a la classe, la vam endollar i la vam posar a una temperatura de 37,7 ºC. Vam haver d’esperar al dia següent per poder posar els ous dins la incubadora.
Cada dia, un nen o nena era l’encarregat de comprovar si hi havia aigua al fons de la incubadora i si la temperatura que marcava el termòmetre era de 100 ºF (37,7 ºC).
Els ous de gallina s’han d’incubar durant 21 dies i necessiten que es vagin voltejant per tal d’evitar que puguin quedar enganxats a la closca. Nosaltres, però, no vam necessitar anar girant els ous, ja que la incubadora que ens van deixar tenia una reixa que voltejada automàticament els ous.
Seguint les indicacions del Ramon, el professor de 5è, el divuitè dia, tres dies abans de l’eclosió, vam desendollar l’endoll de volteig, per tal que els ous ja no giressin més i vam baixar uns graus la temperatura de la incubadora. El dinovè dia, a la tarda, ja vam començar a sentir piular alguns pollets, i estàvem molt emocionats!
Al dia següent, el vintè dia, quan vam arribar a l’escola vam trobar que cinc pollets ja estaven fora de l’ou. No ens ho podíem creure!
A mesura que passaven les hores al matí, van anar naixent els altres pollets, fins a tenir-ne set . Els pollets neixen molt humits i dèbils, però amb molt poca estona comencen a espavilar-se i fins i tot a posar-se drets i caminar. Per això, quan naixien els deixàvem una estona dins de la incubadora perquè acabessin d’assecar-se i perquè tinguessin una mica més de força abans de canviar-los a la caixa que els havíem preparat. Aquesta caixa estava preparada amb bombeta perquè tinguessin escalfor, serradures a sota de tot, aigua i gra de blat de moro mòlt, perquè poguessin beure i menjar.
Hem pogut observar-los uns quants dies però ara toca acomiadar-nos ja que el curs s’acabat i els pollets no poden estar sols a l’escola. De moment s’encarregaran la Laura i l’ Ester de fer-los créixer. Segur que quan tornem ja sabrem si són galls o gallines!
Volem agrair a tothom a qui ens ha ajudat a portar a terme aquesta vivència.

Gràcies!
Ha estat una experiència única! Ens ha encantat!
Alumnes de P-4