Els alumnes de 4t de primària participen en el Projecte Rius al riu Vallverd de Sarral

El passat dimarts 21 d’octubre, els alumnes de 4t de primària de l’Escola Salvador Ninot van gaudir d’una sortida al riu Vallverd de Sarral en el marc del Projecte Rius, una iniciativa que té com a objectiu analitzar, recopilar i estudiar la qualitat biològica dels rius de Catalunya, tot promovent la preservació de la seva netedat i l’hàbitat de les espècies que hi viuen.

                  

Durant la jornada, els nens i nenes van fer d’autèntics científics de camp: van observar i identificar elements de la flora i la fauna del riu, van analitzar paràmetres de l’aigua com el pH, la presència de nitrats, el percentatge d’oxigen dissolt i altres indicadors que ajuden a valorar-ne la qualitat.

A més, van poder comprovar com, en aquesta tardor, el riu Vallverd baixa amb un cabal petit, fet que ha provocat la formació d’algunes basses naturals al llarg del seu curs. Aquestes basses esdevenen petits refugis per a diversos organismes aquàtics, un detall que els alumnes van poder observar amb molta curiositat i interès.

Va ser una experiència enriquidora i educativa, que va permetre als alumnes connectar amb la natura, comprendre la importància de tenir cura dels ecosistemes fluvials i posar en pràctica coneixements científics d’una manera vivencial i significativa.

Des de l’escola, agraïm la col·laboració del Projecte Rius i celebrem el compromís dels nostres alumnes amb el respecte i la preservació del medi ambient. 🌿💧

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut