El passat dimarts 6 de maig, els alumnes de 3r de primària de la nostra escola van participar en la 5a Trobada d’Escacs del programa Escacs a l’Escola, celebrada enguany al municipi de Pira.
L’esdeveniment va reunir un total de 120 alumnes de 3r de primària de les comarques de la Conca de Barberà i l’Alt Camp. Va ser una jornada molt especial, plena d’activitats lúdiques i formatives al voltant del món dels escacs.
Gràcies a la dedicació dels mestres organitzadors, al suport de les institucions col·laboradores i a l’Ajuntament de Pira, l’alumnat va poder gaudir d’un dia enriquidor i molt ben planificat. A més de les partides d’escacs, els participants van realitzar diversos tallers i reptes relacionats amb aquest joc de taula tan valuós per al desenvolupament del pensament lògic i estratègic.
Un dels moments destacats de la jornada va ser la visita del jugador professional català Francesc Xavier Ferran, que va oferir consells i anècdotes als alumnes, tot despertant encara més el seu interès pels escacs.
A la tarda, la trobada es va completar amb una gimcana per la població de Pira. Mitjançant aquesta activitat, els alumnes van poder descobrir diversos aspectes històrics i urbanístics del municipi, combinant l’aprenentatge amb la descoberta del territori.
Sens dubte, va ser una experiència molt positiva que de ben segur els nostres alumnes recordaran amb il·lusió.


