A través del joc descobrim característiques dels objectes i per tal d’arribar a allò que volem fer tan sols és possible amb l’assaig-error.
Aquests moments requereixen de treball en equip segons els seus interessos. Requereix també de saber demanar als companys/es peces i no prendre-les.
Comentaris i descobertes dels infants:
CILINDRES:
– Per poder fer una torre més alta necessitem pujar a les cadires.
– Les torres cauen quan els cilindres no estan iguals (es refereixen a la base dels cilindres).
– Dins dels cilindres grossos podem posar altres (més prims) i provem quants n’hi caben.
-Cauen perquè estem fent un castell molt gran.
-Construïm una torre molt alta.
PECES DE FUSTA:
– Fem castells. Les peces que tenen parts planes les podem apilar una sobre l’altre, les que són rodones no (es refereixen als cossos geomètrics que tenen base i les que no).
-Construïm un castell on viuen les princeses.
TRONQUETS: les peces triades per ser una part o un altre de les construccions són triades segons les seves característiques.
– Construïm piscines amb portes per entrar i per sortir. Fem trampolins per saltar a la piscina.
– Construïm una casa amb moltes xemeneies per si venen molts llops (relacionat amb el conte dels tres porquets i el llop).
-Construïm un pais amb túnels, una casa i un bosc.
I AMB TOT EL MATERIAL….