Història

L’Escola Remolins es troba situada al barri de Sant Jaume, encara que el seu nom fa referència al barri que està situat després d’aquest. El centre escolaritza alumnes de famílies que viuen en els diferents barris de la ciutat:  la zona antiga de Remolins ( zona jueva), barri de Sant Jaume, darrera de  la Catedral,  la part més antiga del barri de Ferreries i  la zona del barri del Temple. La majoria d’aquestes famílies són immigrants, la qual cosa fa que l’escola sigui considerada un centre d’alta complexitat, segons la resolució de 19 de novembre de 1997.

Som un total de 200 alumnes aproximadament, amb una plantilla de professorat de 18,5 docents, alguns d’ells amb una reducció de jornada que es completa amb  els terços d’ altres docents. Comptem també amb les figures de la TEI, TIS, vetlladora i educadora social. Pel que fa a la procedència de l’alumnat ens trobem amb altes quotes de nens i nenes d’origen magrebí, pakistanès, i alguns centreamericans i sud americans. Comptem amb un percentatge molt baix d’alumnat autòcton.

Els nostres nens i nenes presenten una sèrie de característiques que demanen l’adaptació del professorat buscant noves metodologies, recursos,.. Aquestes xiquets i xiquetes, majoritàriament, inicien l’educació infantil sense haver sentit mai parlar amb català ja que la seva llengua materna és una altra. Per aquest motiu s’ha de fer un treball d’aprenentatge de vocabulari molt semblant al d’una llar d’infants. Les situacions socioeconòmiques desfavorides també són un factor important per a  les nostres famílies. Per aquests motius, hi ha un nombre elevat d’alumnes que presenta dificultats d’aprenentatge, les quals, els diferents professionals aprofiten com a reptes i oportunitats per a la innovació educativa en un context escolar que presenta un alt risc d’exclusió social, duent a terme interessants propostes educatives.