COMENCEM EL PROJECTE: INVESTIGA AMB COSMOCAIXA

Ahir, 14 de novembre, vam anar a conèixer els nostres investigadors al Cosmocaixa: la Digna Couso i el Xavier Basagaña, que ens acompanyaran durant un temps en la recerca d’un projecte: “Ciència ciutadana per analitzar l’efecte de la contaminació en la funció cognitiva dels adolescents”. Tots dos fa anys que estan investigant sobre la contaminació atmosfèrica i ens demanen la nostra ajuda per conèixer la contaminació del lloc on vivim i com podríem saber si ens afecta o no. La Digna és una professora de la Universitat autònoma de Barcelona sobre ciències, i últimament es dedica a preparar futurs mestres perquè ensenyin als alumnes a pensar sobre ciències. El Xavier va estudiar estadística, però treballa en un centre (ISGlobal) on fan recerca sobre la contaminació atmosfèrica a les ciutats i com afecta a les persones.

Per conèixer-los vam anar a Barcelona, al Cosmocaixa. Hi vam anar amb tren i ens va acompanyar l’Anna. Va ser tota una aventura i molt divertida. Després de dinar, a les 2, vam poder conèixer no només la Digna i el Xavier, sinó també les altres escoles que treballaran amb nosaltres fent aquesta recerca i que haurem de presentar a l’auditori a final de curs. Aquest any treballarem amb l’Escola Samuntada (Sabadell), l’Escola Fluvià (Barcelona), Escola Roc Blanc (Viladecavalls) i l’Escola Les Fontetes (Cerdanyola del Vallès).

Quan vam acabar la presentació i ens van explicar què era fer una recerca, i com els investigadors podien fer recerca (fer bones preguntes, analitzar dades, treure conclusions, imaginar-nos què passarà, fer experiments, etc..) vam tornar a agafar el tren per tornar cap a l’escola. Vam poder estar una estona a Plaça Catalunya jugant amb els coloms. Va ser molt divertit!!! Us anirem explicant en què consisteix aquest projecte i què anem investigant.