Història

L´any 1979 es va obrir una nova escola a Blanes, perquè l’escola pública Joaquim Ruyra, que acollia els alumnes dels barris dels Pins, Blanes centre i Plantera no disposava de suficient espai per assumir tan d’alumnat.

El centre va ser construït al barri de la Plantera , tal i com el coneixem ara, amb un edifici principal per primària i un altre edifici on es situava el parvulari.

Inicialment era coneguda amb el nom de la Plantera, ja que no disposava encara del nom oficial. El curs següent, en una assemblea amb les famílies es va decidir anomenar l’escola amb el nom de Napoleó Soliva com a reconeixement a un mestre del poble.

L´equip de mestres de l’escola va dissenyar un projecte pedagògic innovador i pioner . Aquest projecte contemplava la creació de diversos tallers en els quals els alumnes aprenien continguts curriculars per mitjà d’activitats manipulatives. També va ser una escola pionera en la construcció i ús escolar d’un hivernacle construït amb l’ajuda de pares i mares del centre.

Actualment som una escola d´una línia , amb algun curs duplicat. Després d´uns quants anys hem recuperat els Tallers i hem iniciat el projecte d´Ambients a Educació Infantil.

Som una Escola de més de 40 anys d´experiència que seguim amb ganes d´aprendre i oferir el millor de nosaltres!