PROJECTE LLUÍS VIÑAS MÒBILS.EDU

Des de fa uns cursos l’escola està immersa en un procés de canvis, de revisió de metodologies i de replantejaments pedagògics. A partir d’un procés de reflexió, d’activitats de formació interna, de formar part de la Xarxa CB i de realitzar visites pedagògiques a centres educatius del nostre territori hem engegat tot un procés personalitzat de transformació educativa.

Entre altres, al centre s’ha implementat el treball per projectes i creiem que l’ús de les noves tecnologies i els dispositius mòbils són ideals per l’assoliment de les competències per part dels alumnes i facilitar l’aprenentatge amb aquestes eines que ja formen part de la vida quotidiana dels nostres alumnes, respectant la diversitat d’estils d’aprenentatge i el ritme d’adquisició de competències de cada alumne. És per aquest motiu que ens vam engrescar i vam creure oportú formar part del projecte MÒBILS.EDU.

L’ús de les eines digitals  fomenta l’aplicació d’estratègies de treball col·laboratiu entre els usuaris i establir un entorn d’aprenentatge entre iguals. Els objectius de desenvolupament sostenible  (ODS) també són presents i els hem de tenir en compte (OD4 Educació de qualitat i ODS10 Reducció de les desigualtats).

Els objectius generals del nostre projecte són:

1. Potenciar l’ús dels dispositius mòbils, de forma segura, per tal de millorar l’aprenentatge i l’assoliment de les competències bàsiques de l’alumnat.
  2. Assegurar la inclusió de tot l’alumnat en l’ús dels dispositius mòbils.
  3. Consolidar l’ús de les noves metodologies en el treball per projectes utilitzant els entorns virtuals d’aprenentatge i els dispositius mòbils com una eina d’aprenentatge.

Els continguts clau:

1.Funcionalitat bàsiques dels dispositius.

2.Emmagatzematge de dades i còpies de seguretat.

3.Seguretat a la xarxa.

4.Vídeo digital

5.Llenguatge audiovisual: imatge, so i vídeo.

6.Identitat digital.

7.Entorn personal d’aprenentatge.