DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU

MANIFEST PER LA PAU

Avui, un any més, celebrem el Dia Internacional de la Pau a l’escola Lluís Viñas.

Nosaltres, els alumnes de sisè, que som els més grans, us volem explicar el significat d’aquest dia tan especial i perquè estem aquí tots reunits.

Des de sempre al món hi ha hagut guerres perquè les persones no sabem respectar les opinions dels altres, no sabem arreglar els conflictes parlant, sempre volem tenir la raó, utilitzem la violència… Necessitem un món millor.

Què podem fer nosaltres a l’escola?  Escolteu bé:

• RESPECTAR a tothom: amics, companys, mestres…
  • NO SER VIOLENT ni a l’escola, ni a casa, ni al carrer…Quan sentis ràbia has de ser capaç de controlar-la, perquè si és ella qui et controla a tu pots ser injust amb els altres.

Si estàs enfadat o frustrat no ho paguis amb els altres.

• REFLEXIONAR i PARLAR per a resoldre un conflicte. PENSA dues vegades abans d’actuar i recorda que la PARAULA és la solució.
  • TENIR en compte que NO sempre tenim la raó.
  • Tothom sap que pegar és violència, però hi ha altres coses que també ho són: Insultar, fer burla, empènyer, cridar, menysprear… també és violència.

PENSA que tots som DIFERENTS per fora, però  IGUALS per dins.

No facis als altres el que no vulguis per a tu.

• Cal AJUDAR als altres que entenguin que la violència no serveix per a res. La violència no és la solució als problemes.

Per què guerra si hi pot haver PAU?

La pau porta a la PAU

Si fem totes aquestes coses aconseguirem que el món vagi canviant, perquè GOTA a GOTA s’omple el got d’aigua, ens ho passarem molt millor i serem més feliços.