PROVES CANGUR 2017

Un any més, els alumnes de Cicle Superior de la nostra escola han participat a les proves Cangur (altrament dites International Mathematical Kangaroo o bé Kangourou sans frontières).

Les proves Cangur és un concurs  matemàtic que s’organitza en més de 30 països, amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques als més joves i intentar despertar el seu interès. La competició es porta a terme anualment el mes de març.

Les competències que es posen a prova en el Cangur són una combinació entre la lògica i les matemàtiques, no únicament el coneixement de fórmules.

La competició consisteix en un test de 20 preguntes. La prova s’ha de realitzar en 75 minuts. Les 20 preguntes estan dividides en tres grups; les del primer grup valen 3 punts, les del segon 4 punts i les del tercer 5 punts. Cada pregunta té 5 solucions i només una és correcta. Una pregunta contestada correctament dóna els punts assignats al seu grup, si no es contesta dóna 0 punts i si es contesta malament es resta la quarta part del que valia la resposta correcta. Cada participant té 20 punts al començament, per tant el mínim nombre de punts amb els quals es pot acabar és 0.

Resultats Cangur 5è   Resultats Cangur 6è