NO PASSIS DE RODA A RODA

Aquest dimarts, des de l’àrea d’Educació Física, el professorat i l’alumnat de 6è hem dut a terme l’activitat  “No passis de Roda a Roda” de la Federació Mestral (www.mestralonlin.org).

Des de la nostra escola,un any més, aportem en el nostre granet de sorra per tal de contribuir a la normalització de les persones amb discapacitat, establir vincles amb aquestes persones i experimentar la pròpia discapacitat així com conscienciar als alumnes en la prevenció d’accidents.

Amb la participacióde la nostra escola en aquesta activitat  es té la voluntat de conscienciar als nens de 6è de sobre la importància de ser responsables  en la cura del propi cos i els dels altres quan es fa activitat física i en la prevenció d’accidents. A més a més,  ens mostren una de les problemàtiques més greus com és que algunes instal·lacions, disseny urbà, accés a edificis… no estan adaptades per a ells.

A la classe, després de la introducció del professor,  el Xavi i l’Àlex, ens han parlat sobre la seva discapacitat i capacitats!…i ens han fet un relat de les seves vivències i  respòs a les nostres inquietuds. La Yolanda, també ens ha parlat de la tasca  que fan des de la seva associació, de l’esport adaptat i unificat així com la presència en els propers  Jocs esportius del Mediterrani. Posteriorment, hem dut a terme al pati la pràctica del Bàsquing, esport  unificat que consisteix en que les persones amb discapacitat i les que no puguin realitzar l’activitat alhora. Finalment, ens hem compromès en participar  en el  concurs de fotografia sobre barreres arquitectòniques.

De ben segur que aquesta activitat serà recordada, serem una mica més conscients de la importància del nostre cos i més sensibles a la diferència.