Avui acabem la primera setmana del segon trimestre i us volem ensenyar els racons matemàtics que hem fet la tarda del dimecres: els infants han anat rotant per cinc propostes en les quals han pogut posar a prova les seves capacitats de raonament lògic, orientació espacial i numeració.
Aquest any fem racons dues vegades a la setmana. Fem propostes relacionades amb les matemàtiques, la lectura i l’escriptura, l’experimentació i les art plàstiques. Hi ha dies, com ha estat aquest dimecres, que tots els jocs ajuden a desenvolupar un àmbit concret: en aquest cas, les habilitats matemàtiques.
Els jocs que utilitzem als racons també els poden agafar voluntàriament en les estones de l’entrada relaxada (abans d’iniciar la rotllana de l’assemblea del matí) o en els espais de joc, tot i que quan fem racons només poden realitzar les propostes que els suggerim i en els altres moments tenen una varietat més àmplia. D’aquesta manera, en moments determinats prioritzem jocs que ajuden a millorar certes capacitats. Hem de dir que cal felicitar a tothom per com s’han concentrat en el joc i s’han esforçat!
A continuació podeu veure les imatges dels racons de P5 plantejats des d’Innovamat (que és el material amb el que a partir de 1r de primària s’endinsaran en les matemàtiques) els quals són el racó de les fitxes de colors planes per confegir patrons i el racó dels cubs encaixables per col.locar-los tenint en compte la perspectiva.
A més, també veureu un racó de joc amb fitxes de dominó per fer descomposició dels números de 1 al 12 i per fer comptatge i relació nombre – grafia. Per últim hi ha un racó de fer nombres amb plastilina i un racó amb el joc del dominó que tant gaudeixen.
Recomanem jugar molt a jocs de taula a casa, ja que en la majoria s’utilitzen les matemàtiques de forma lúdica. A classe, a més del dominó, juguen a l’Uno, a l’Oca i al parxís. A més a més, jugar a jocs de taula clàssics amb les criatures ofereix l’oportunitat d’acompanyar la frustració, tan important en aquesta edat.