Conte Col.lectiu E.I 5

Durant el curs ens estem endinsant poc a poc en la lectura i l’escriptura, respectant el ritme i interès de cadascú sense preses i sobretot… gaudint de les estones en que escriure i llegir té un sentit comunicatiu.

Les darreres setmanes hem creat un conte col·lectiu entre tot el grup de les Ósses i Óssos d’E.I. 5, el qual podeu trobar penjat a la porta de l’escola per a llegir-lo amb el vostre fill o filla. Ha estat genial veure com els infants inventaven entre tothom els personatges, què els passava i com podia acabar la història. Després van triar qui volia ser escriptor/a o il·lustrador/a del conte, ja que vam veure que eren dos tasques importants al crear un llibre il·lustrat.

Avui us portem una sorpresa: el conte de “LA PAPALLONA FULLETA I EL MOSQUIT ERMIT” en format virtual, amb la veu de les criatures com a lectores. A classe han estat llegint-lo a les tablets, de ben segur us els ensenyaran amb il·lusió!

Podeu llegir-lo i escoltar-lo en aquest link:

A més, aquesta setmana també hem creat històries col·lectives a partir de la llegenda de Sant Jordi. Així, després de llegir-la, hem jugat a canviar els rols dels personatges (inclòs quants hi ha de cada) i els finals de la història, decidint-ho en petits grups de forma oral i després representant-ho en un teatre per als companys!

Us deixem la història d’un grup:

CREADORS I ACTORS/ACTRIUS: ZOE, MATEO, DAVID, ERIK I QUIM

HI HAVIA UNA VEGADA TRES DRACS QUE VIVIEN EN UNA COVA I TENIEN MOLTA GANA. DOS DRACS ES VOLIEN MENJAR A LA PRINCESA QUE VIVIA EN EL CASTELL PERÒ UN TERCER DRAC ERA BO I NO VOLIA. LA PRINCESA VA SORTIR DEL CASTELL PERQUÈ ERA MOLT VALENTA I JUST QUAN ANAVA A LLUITAR AMB ELS DRACS VA VENIR SANT JORDI AMB DUES ESPASES I DOS ESCUTS PER COMPARTIR AMB LA PRINCESA. ALESHORES ELS DRACS VAN ANAR A LA COVA PER PENSAR UN PLA, I LA PRINCESA I SANT JORDI TAMBÉ VAN ANAR A PENSAR AL CASTELL.

FINAL 1: LA PRINCESA I SANT JORDI VAN LLUITAR CONTRA ELS DRACS I JUNTS VAN MATAR ALS QUE SE’LS VOLIEN MENJAR.

FINAL 2: LA PRINCESA I SANT JORDI VAN LLUITAR CONTRA ELS DRACS PERÒ EL TERCER DRAC VA TORNAR-SE DOLENT I ELS TRES VAN MENJAR-SE A SANT JORDI I A LA PRINCESA.