PROJECTE DE PRIMER: PER QUÈ HI HA MÉS CONTAMINACIÓ?

Iago és un xiquet curiós i amb aquesta pregunta: “PER QUÈ HI HA MÉS CONTAMINACIÓ?”, a meitat del mes de desembre, va iniciar el camí del projecte pluridisciplinari que han realitzat aquest curs les classes de primer. Per començar, va transmetre aquesta curiositat als companys i companyes de classe i més tard va fer el mateix amb tot l’alumnat de primer. Després de fer les corresponents votacions aquesta va ser la proposta escollida, enrere van quedar altres opcions tan interessants com “ELS ROBOTS” o “ELS DINOSAURES”.

Després de les vacances de Nadal, durant la setmana del 20 al 24 de gener, vindria tot el gruix del treball. Per començar, es va fer la presentació del projecte i l’elaboració dels cartells del mapa de conceptes amb grups de treball cooperatiu.

Cliqueu sobre la imatge per veure més fotos

La resta de la setmana va anar avançant amb el desenvolupament dels diferents blocs de treball proposats a partir de les inquietuds dels xiquets i xiquetes: la contaminació de l’aire, la de les aigües, la dels boscos, l’acústica, les seves conseqüències i les possibles solucions. Per portar a terme tota aquesta tasca es van haver de realitzar: experiments, manualitats, jocs d’Educació Física, danses a la classe de Música, càlculs  i programació matemàtics amb blue-bots, una xerrada a càrrec d’una oceanògrafa, visionar una pel·lícula, construcció de joguines amb materials reciclats, plantar un arbre… En definitiva, cal dir que va resultar una setmana intensa i atrafegada, però molt motivadora, engrescadora i sobretot de conscienciació amb el Medi Ambient per part de tothom. A continuació en teniu una mostra.

La contaminació de les aigües

Xerrada sobre la contaminació marina. Cliqueu

La contaminació acústica

Experiment sobre la transmissió del so. Cliqueu

La contaminació atmosfèrica

Joc sobre la contaminació de l’aire. Cliqueu

Gestió de residus i cura del Medi Ambient

Activitats sobre la gestió de residus. Cliqueu

Cançons i jocs

Jocs musicals sobre la contaminació. Cliqueu

El projecte “PER QUÈ HI HA MÉS CONTAMINACIÓ?” ja arribava a la seva fi. Tot l’alumnat s’havia compromès i n’havia gaudit força, però encara quedava el producte final del mateix. Tots plegats van sortir al pati per participar en la plantada d’una morera al pati de Cicle Inicial, per deixar una mostra d’aquest nivell de compromís amb el Medi Ambient. Era una de les propostes més consensuada que van sorgir des de les classes per lluitar contra la contaminació. A algú li podrà semblar poca cosa, però per a les xiquetes i xiquets de primer els va suposar un gran pas endavant i un orgull que perdurarà per molts anys.

Plantada de la morera al pati de CI. Cliqueu

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *