ESCOLES VERDES A L’EMBASSAMENT DE DARNIUS-BOADELLA

Un centenar d’alumnes de primària de les Escoles Verdes de la comarca  s’han trobat aquest dijous, 1 de juny , al municipi de Boadella, on han assistit a una conferència sobre el canvi climàtic, i a una caminada fins a l’embassament de Darnius-Boadella amb l’objectiu de treballar i aprendre sobre l’aigua i la sequera fora de l’aula.

Han pogut preguntar a la mònica Herrero, tècnica de l’equip de Canvi Climàtic del  servei Meteorològic de Catalunya. En acabar, han construït un pal de pluja i han representat  la dansa de la pluja i els càntics del poble Haudenosaunee (Iroquès), d’Amèrica del Nord.

des de Boadella s’han traslladat a Darnius, des d’on han iniciat la caminada fins a l’embassament. En marc i la gemma, Agents rurals de la demarcació, han acompanyat als alumnes i els han explicat la feina que desenvolupen en la protecció i conservació de la natura, els efectes del canvi climàtic i, concretament, el risc d’incendi forestal i la seva relació amb la sequera que pateix la conca de la Muga.