Una setmana més als petits

Bon dia famílies!!

Avui acabem una setmana més que ha estat plena de propostes, algunes d’elles… una mica terrorífiques!! (però molt apasionants i divertides).

Com que el cap de setmana passat es va celebrar Lo Llumener a Sort, aquesta setmana, al context de representació i creació artística hem creat monstres!! Tenim diferents parts a escollir: cap, tronc i peus. Hi havia potes de pop, peus d’òssos, de gallina, caps d’extraterrestre, de monstre rialler… i cada infant ha deixat volar la seva imaginació tot creant monstres ben originals i divertits! Mireu:

També hem passat moltes estones boniques de joc al pati, amb els nostres companys/es de la llar d’infants! Hem jugat amb construccions de troncs, animals, lego… hem creat boniques històries i hem pres acords entre totes per decidir quina història voliem fer. Ens encanta construïr!!!!

Al context d’art també hem acabat les fulles de tardor que vam estampar fa unes setmanes, us han agradat, famílies?? Segur que sí!

A l’aula passem moltes estones fent joc simbòlic, tant a l’obrador, que aquesta setmana tenia més coses de la tardor: fulles, herba, tapaculs, pinyes… i tot manipulant-ho, els nens i les nenes reforcen la seva motricitat fina, coordinació i simbolisme.

Al context de joc simbòlic es porten a terme grans aprenentatges. Mentre juguen, expressen emocions i reviuen vivències de forma segura (perquè repeteixen allò viscut en situacions no reals), s’expressen i reforcen el seu llenguatge oral, prenen acords, s’escolten i creen vincle, reforcen la motricitat, fan volar la seva imaginació, escriuen i llegeixen de forma natural, compten, sumen, classifiquen, creen espais i moments amb materials neutres… i sobretot, gaudeixen mentre aprenen tot això.

Als més petits, els encanta jugar amb el tren i les vies, una primera aproximació al traç, a la línia i la direccionalitat.

Cada migdia, quan tornem de dinar, fem una estona de relaxació. Tenim materials per a fer massatges, plomes, cintes… i aquesta setmana, hem fet una proposta de relaxació en moviment amb espelmes. Es tractava de ballar LLIUREMENT i com ens demanava el cos i el cor, de forma tan suau que les espelmes del voltant no s’apaguessin. Amb música de piano preciosa, que ens encanta.

Després, vam observar la flama de l’espelma, molt concentrades, per veure el moviment tant sutil que fa sense que ningú bufi.

I no ens oblidem de la psicomotricitat, que en fem cada matí. A part d’anar a la Sala Bauret, també fem circuits ben divertits!

Cliqueu a la imatge per veure fotografies i vídeos de la setmana!

1. Conxi

Felicitats! Quanta dolçor i quant aprenentatge. Felicitats per crear entorns màgics… Voldria tornar a ser infant per gaudir ne tant com ells i elles.