Som iguals, som diferents!

Aquest matí hem rebut una visita ben especial. La Mònica i el Jordi, Mossos d’Esquadra, ens han vingut a fer un taller: SOM IGUALS, SOM DIFERENTS. Després de fer una ronda de presentacions per conèixer-nos millor, i poder preguntar i saber la utilitat de tot allò que duen sempre posat, comencem l’activitat!

Ens proposen un espai de reflexió i debat llençant les preguntes: Creieu que tots i totes som iguals? Som diferents? Perquè? Descobrim característiques de cadascú de nosaltres i veiem que, tots i totes som persones, però cadascú de nosaltres té característiques, caràcter,interessos, gustos, somnis i molt més ben diferents! En una cosa sí que hi estem d’acord: tots i totes tenim els mateixos drets i també quina sort haver nascut on hem nascut!

Ens parlen de la importància del respecte i a la tolerància envers la resta, sigui quina sigui la seva condició física, procedència, religió, … Ho fem a partir del tràiler de la pel·lícula de Wonder. Parlem dels seus personatges i de com es senten. Parlem de l’assetjament escola o bé bullying i quins personatges hi intervenen. Tots i totes coincidim en que quan veiem que algú està patint, cal ajudar-lo. Si nosaltres no trobem les eines o no sabem com fer-ho, busquem l’ajuda de l’adult. Ningú es mereix patir ni ser trepitjat. Tenim dret a ser feliços! Coneixem nens i nenes que trenquen murs per aconseguir els seus somnis. Tots i  totes hem nascut per brillar, així que cal confiar en un mateix i estimar-nos tal com som.

Per acabar, entren a l’escola amb el seu cotxe per ensenyar-los tot el que cal dur i tenir present per ser un bon polícia i vetllar per la seguretat de la ciutadania. Farmaciola, boquetes, mantes tèrmiques,llums per senyalitzar el tràfic, lots, cons, cartells,… hem pogut posar-nos a la seva pell tot jugant amb aquests elements! Ah! i també hem fet sonar de valent la sirena! Clicant a la fotografia podreu veure com de bé ens ho hem passat!