L’art romànic de Sant Pere de Burgal

Per tal de celebrar l’arribada de la tardor, els i les alumnes de Cicle Superior anem d’excursió. Ens trobem amb companys i companyes de la ZER tot i que ja sabem que aquest any és un any diferent, toca a cadascú estar amb el seu grup. Tots i totes visitem…L’ERMITA DE SANT PERE DEL BURGAL (Escaló).

Busquem una mica d’informació abans de la sortida, per conèixer ON ANEM?

Descobrim què és una ermita romànica, però això què vol dir? A l’aula coneixem les característiques principals de l’art romànic i el situem en el temps. Treballem els números romans mitjançant jocs, així aprenem a llegir els noms dels segles. Descobrim què és una línia del temps i..construïm una ermita romànica en 3D per reconèixer les seves parts!

Les noies del Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu ens preparen unes activitats molt divertides per la sortida i fem tallers diversos per situar-nos en la història. Mitjançant una línia del temps situem com vivien i quina arquitectura tenien en les diferents etapes de la història. Així descobrim que l’art romànic es situa a l’edat mitjana.

Ens disfressem per posar-nos a la pell de la gent de l’època. Aprenem que no tothom tenia els mateixos drets i deures. Reflexionem si això també passa ara als nostres temps i arribem a la conclusió que hem millorat la nostra qualitat de vida ens molts aspectes, però segueixen havent desigualtats i països menys afortunats (llocs on els nens i nenes treballen enlloc d’anar a l’escola, les dones no poden anar a la universitat,…)

Un cop situats visitem l’església. N’observem les seves característiques i les seves pintures, n’aprenem moltes curiositats! Quins són els elements característics del romànic, quin sentit li donaven a les pintures i com era la vida monàstica segons els historiadors.

Per acabar de fer un dia rodó després de dinar anem a visitar la torre de defensa del poble d’Escaló. Allà podem imaginar-nos la ciutat medieval que hi havia, emmurallada i amb guàrdies a la torre vigilant el poblat, les portes de la muralla protegien dels robatoris i els atacs.

Va ser un dia genial! Moltes gràcies a les noies del Camp d’Aprenentatge per ensenyar-nos tantes coses interessants del nostre entorn més proper.

Clicant a la imatge podeu descarregar-vos les fotografies de la sortida.

Bona setmana!!!