L’aigua és vida!

A la recta final del curs, La Maria ens porta al pati de l’escola una activitat ben divertida: el joc de l’aigua. A través d’una oca cooperativa  ens mostra curiositats sobre l’aigua que ens permeten adquirir hàbits de consum responsable i valorar-la com allò més preuat. Recordem què és la petjada hídrica i com podem disminuir-la. Parlem de la contaminació i els factors que hi influencien, valorant els nostres rius i la seva puresa. Ho fem amb uns taps blaus (aigua neta) i d’altres colors (bruta i contaminada).

Caselles com…

•  La indústria química i els polígons industrials ens recorden com embruten els nostres rius amb abocaments il~legals.
  • La normativa ens recorda quines coses poden fer i quines tenim prohibides dins el Parc Nacional.
  • La sequera o els casquets polars ens parlen del canvi climàtic i com l’augment de temperatura afecta a tots els éssers vius del planeta (immigrants climàtics).
  • La ramaderia intensiva i extensiva ens mostra la diferencia de consum d’aigua en les explotacions ramaderes. Al Pallars predomina l’extensiva, aprofitant tots els prats per a la pastura.

Al finalitzar la partida observem que no tots els rius són iguals. Cada grup tenia un riu diferent: des del Noguera Pallaresa o el de Cardós menys contaminats, fins al Llobregat, força brut per ser pròxim a grans ciutats i polígons industrials.

Moltes gràcies per fer-nos prendre consciència de la importància d’evitar el malbaratament de l’aigua! Seguirem els consells per cuidar el planeta! 🙂

Moltes gràcies a vosaltres per deixar-nos venir a fer activitats a l’escola! Nosaltres encantades de trobar-nos per aprendre plegades!!

🙂