El trimestre de la robòtica!

Els Reis Mags van venir carregats de sorpreses i regals. Una que ens va agradar molt a la Comunitat dels Grans va ser un taller de robòtica, per formar 12 robots diferents (i a més funcionen amb una placa solar!). Per poder dur a terme el taller, anem a descobrir què és la robòtica.

Ens iniciem en la programació de robots amb les Beebots que ens facilita el CRP Pallars Sobirà. Són unes abelles que ens permeten dissenyar recorreguts tot treballant la programació, la lateralitat i la situació espacial. A més, pensem reptes pels companys i companyes i a la vegada treballem altres àmbits, com el lingüístic amb els textos instructius o el matemàtic amb el càlcul de moviments.

En la creació de jocs amb les Beebots surten idees molt originals:

  • En busca del tresor pirata (vigila que hi ha caselles perilloses que resten punts!)
  • Saps el conte de la Caputxeta Vermella? Ordena la història sense caure a cap casella que no toca!
  • Una cuinera ha oblidat la recepta per a fer el seu pastís preferit. L’ajudeu a aconseguir tots els ingredients?
  • Ajuda a SuperMarioCar a arribar a la meta, escollint el camí que et faci guanyar més punts!

Però això no és tot! També descobrim els Robots Edison. Amb la lectura de codi de barres donem diferents ordres: moure’s seguint el so dels palmells, li preparem una carrera d’obstacles per a que els esquivi, la programem per tal que segueixi la llum de la llanterna i li preparem un circuit per a que segueixi la línia negra i no surti del camí marcat (ho provem al pati però al ser un terra poc llis no ens acaba de funcionar, buscarem un altre espai).  Personalitzem el nostre robot amb peces Lego i ens queden molt divertits i originals!

Per acabar, no podien faltar els Lego We Do 2.0. És el robot ideal perquè els alumnes de primària prenguin robòtica educativa, programació, ciències, tecnologia i enginyeria (STEM) d’una forma amena i efectiva. Desenvolupa la confiança dels alumnes per formular preguntes, definir problemes i dissenyar les seves pròpies solucions al posar el descobriment científic a les seves mans i ments.

Clicant a la imatge en veureu un petit recull dels nostres treballs:

Seguirem descobrint la robòtica amb nous reptes. Estigueu atents i atentes!

I si teniu ganes de més, us proposem reptes Scratch per seguir practicant!

BONES VACANCES!

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>