Descobrint les falles, haros i brandons

A l’escola de Llavorsí som uns afortunats i afortunades! La càtedra d’Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus de la Universitat de Lleida ens proposa participar en el projecte pilot d’una maleta pedagògica anomenada FALLES, HAROS I BRANDONS.

Ens permet endinsar-nos dins el mon fallaire, molt proper al nostre context ja que alguns alumnes són fallaires d’Alins i d’Isil. Coneixem aquest bonic costum, quin és el seu origen, en quins llocs es celebra, quin tipus d’arbre permet fer les falles, haros i brandons i tots plegats coneixem els diferents elements que envolten les festes del foc. Ho fem a través del joc, amb una dinàmica que ens ofereix la maleta, anomenada TERRITORI FALLAIRE. En aquest muntatge fet pel fotògraf Jaume Sans podreu veure què bé ens ho vam passar!

Teaser Maleta Fallaire from Jaume Sans // Realizador on Vimeo.

A la comunitat dels grans, per seguir coneixent més coses al voltant d’aquest costum, observem el llibre Atles al voltant del foc. Un llibre il·lustrat que ens mostra les peculiaritats de la festa a cada regió. A més, juguem al memori per treballar vocabulari referent al món fallaire i també al scrabble, sota la dinàmica PARAULES AL VOLTANT DEL FOC.  D’aquesta manera reconeixem i valorem la diversitat lingüística dels Pirineus.

Per acabar, parlem de la importància de la cura del medi ambient i tenir en compte la sostenibilitat amb la dinàmica TANTS TRONCS PER POBLE. Observem que cal que hi hagi un control per evitar la desforestació innecessària ja que aquesta afecta al nostre paisatge més proper i a la biodiversitat que hi habita. Aprenem a gestionar els recursos que ofereixen els boscos.

Clicant a la imatge podreu veure el recull fotogràfic de les activitats!

Ens ha agradat poder gaudir d’aquesta maleta fallaire. Les activitats són engrescadores, dinàmiques i ens fan aprendre plegades. Us compartim el vídeo promocional de la maleta, en sou els i les protagonistes!

Esperem que us agradi tant com a nosaltres!

Una forta abraçada!