Descobrim la biomassa!

Aquest curs hi ha moltes novetats a l’escola. Una d’elles és que canviarem els radiadors elèctrics per escalfament amb biomassa, com la resta d’equipaments municipals del poble. Però…què és la biomassa?

La Marta, enginyera forestal i mare de l’escola, ens explica els avantatges d’aquesta font d’energia. Una energia renovable,sostenible i de proximitat, amb una petjada ecològica neutra (al cremar genera diòxid de carboni però aquest havia estat prèviament recollit pels propis arbres).

Per fer funcionar les calderes cal estelles,que surten dels arbres del bosc. Aquestes escalfen aigua i el vapor escalfa l’escola.  Amb una excursió pels voltants del poble veiem que la varietat que utilitzen és el pi roig i que no talen pas tots els arbres: només aquells malalts o que no afectin al creixement del bosc. Barrinem arbres per descobrir la seva edat i també com han passat les diferents estacions. Finalment, amb spray fluorescent marquem els arbres que creiem que cal talar ( amb una marca de control i dos per a que els serradors vegin quin han de talar a la distància).

A més, tenim el privilegi d’assistir a fusteria sebastia de Rialp, un negoci familiar que transforma els troncs en cases, pellet, parquets… treballant per fomentar les cases de bioconstrucció.

Veiem com aprofiten tot el tronc,com treballen les màquines i els treballadors i treballadores. Ens permet entendre el procés des del bosc fins a casa.

El Lluís també ens acompanya a totes les sortides i ens entrevista sobre tot allò que sabíem i hem après de la biomassa. Ha sigut una experiència molt bonica, i no ens posava nerviosos la càmera, ens ho ha posat molt fàcil!

Clicant a la fotografia podreu veure un resum de la nostra experiència!