Curtàneu: cinema i acció!

Aquest divendres hem tingut l’oportunitat de gaudir de la presentació d’alguns curtmetratges del Curtàneu 2022, que es durà a terme durant el més de novembre. Amb l’alumnat de primària anem al Parc Natural de Llavorsí i allà ens espera el Francesc. Ens introdueix què hi hem vingut a fer: veurem curtmetratges que ens faran reflexionar i no ens deixaran pas indiferents!

La sel·lecció que han fet per nosaltres, són tres curtmetratges i un petit documental sobre el canvi climàtic i com aquest ens afectarà en un futur si no actuem. L’objectiu principal és promoure la conscienciació que ens porti a una veritable acció pel canvi. Ens han agradat molt i ens han despertat inquietuds, que posteriorment hem comentat plegades, per saber què hem entès i quins aprenentatges ens n’emportem.

Prèviament, a l’aula, treballem el concepte de canvi climàtic a través de curtmetratges i en fem un posterior debat: què ens preocupa del canvi climàtic? Surten idees tant interessants com…

• Contaminació i residus…com els podem eliminar tots?
  • Malbaratament de l’aigua i l’energia.
  • Tirem molt menjar.
  • Què passarà amb la capa d’ozó?
  • Si les temperatures es van elevant, que passarà amb el desglaç?
  • Respectar els animals i la biodiversitat per conviure plegats.
  • L’humà cal que sempre sigui el centre, el més important?
  • Ens preocupen els plàstics i microplàstics, que afecten a tot el que conviu al fons marí.

A més, en petits grups representem com ens imaginem el nostre planeta a l’any 2.050. Com serà si no canviem res? I si decidim actuar? Aquests són els treballs resultants, amb unes reflexions molt interessants!

Moltes gràcies per ensenyar-nos que la nostra petjada és important i que només nosaltres decidim què hi volem aportar al planeta. Ha sigut una activitat molt divertida, curiosa i interessant! Estigueu atentes a les notícies del curtàneu per no perdre’n detall 😉

1. Conxi

Aplaudiments al grup impulsor del curtaneu i a les mestres per apostar per accions educatives properes al territori. Nens i nenes ara cal actuar una mica més després,de tanta conscienciació mediambiental.