Coeduquem sempre, també el 8 de març!

Com ja sabeu, a l’escola treballem plegades el respecte, la tolerància i l’empatia per afavorir una bona convivència. Duem a terme dinàmiques al llarg del curs que ens acompanyen en el treball cooperatiu, generant espais de debat on exposar com ens sentim, què estem vivint i què ens preocupa i volem compartir amb la resta.

Aquesta setmana, a més, treballem el 8 de març, el dia de la dona treballadora. Descobrim per què hi ha marcat aquest dia al calendari, tot veient un Draw my life. A més, parlem dels drets i deures de les dones d’abans i observem que no tenien els mateixos drets que nosaltres: a poder anar a la universitat,  decidir a qui volen votar, donar la seva opinió, a vestir com volguessin o bé casar-se amb qui volguessin! També descobrim dones científiques que, tot i els entrebancs, fan història lluitant pels seus somnis, fent descobriments que ens canvien la vida!

Per la tarda, tota l’escola llegim el conte “Les nenes seran el que elles vulguin“. Parlem de la importància de respectar els somnis de tothom i deixar que enlaire les ales, per volar ben alt i internar atrapar aquells somnis que tan feliços ens fan.

Amb el poema “un pessic de bogeria“, de Imma Fuster i Turbella, parlem del respecte i de perseguir els nostres interessos. Ens inspira per dibuixar els nostres somnis, amb retoladors, aquarel·les, ceres o bé carbonets.

Ens ho vam passar d’allò més bé! 🙂