Celebrem la tardor!

A l’escola observem canvis en el paisatge i el clima. Els arbres perden les fulles, altres es tornen de colors preciosos com taronja, groc i marró. Amb la tardor, també arriba el fred: toca posar a l’armari la roba d’abric. Tot i així, seguim amb energia i forces per fer moltes coses divertides a l’escola.

I quan sabem que la castanyada ja està aquí….celebrem  la tardor fent tallers per decorar l’escola! Mandales amb elements naturals, banderoles amb fulles i material reciclat i calaveres del dia dels difunts. Coneixem altres cultures i costums i viatgem sense sortir de l’escola. Ens agrada molt fer activitats tots i totes plegats, llàstima que aquest any poc ens podem ajuntar.

Clicant a la imatge podreu veure i descarregar les fotos dels tallers i els nostres artistes!

I per fi, el dia esperat: ARRIBA LA FESTA DE LA CASTANYADA!

El divendres 30 d’octubre va ser un dia ple d’activitats, sorpreses i emocions. Al matí, els i les alumnes de 6è ens preparen un PASSATGE DEL TERROR, fosc i terrorífic però també molt divertit, inclús pels més petits! La Yolanda també s’anima i els hi dóna un cop de mà. La vau reconèixer?

Després d’esmorzar i agafar forces, ens disfressem de la tardor: castanyers i castanyeres, boletaries, marrameus, panellets i també castanyes. Anem a buscar la castanyera, tot fent una RÚA PEL CARRER, que ens han dit que volta pel poble i necessitem castanyes per la festa de la tarda! I després de fer una bona volta pel poble la vam trobar i els cistells de castanyes ens va emplenar!

Després de dinar els artistes es canvien la disfressa: comença L’ESPECTACLE DE LA CASTANYADA!

Els més petits de l’escola ens preparen un poema de la tardor i ballen i canten la cançó del Marrameu. Els mitjans, ja preparats per actuar, ens preparen un contacontes de Les castanyes amb banyes, on ens mostren que no tot és el que sembla, que cal estar ben atents! Els més grans, ben disfressats, ens porten a escena l’obra de teatre de La Bruixa de Llavorsí, que ensenya a la Maria Castanya a compartir.

Per acabar el nostre dia, els i les alumnes de 6è ens preparen un discurs, ja que aquesta ha sigut la seva última castanyada i ens demanen que mengem les castanyes que ens ha donat l’amable castanyera, que les famílies de l’AMPA han cuinat per a nosaltres amb molt amor! Moltes gràcies per fer-ho possible!

Clicant a la imatge podreu veure i descarregar totes les fotografies de la festa

Ens ho hem passat molt bé!!!!