Amb la tardor, arriba la castanyada!

La setmana passada, els nens i nenes de l’escola esperàvem impacients l’arribada de la castanyera. Alguns ja l’havíem vist durant les estones de pati, amagada entre les muntanyes i sentint les seves sabates tot fent cloc-cloc.

Durant la setmana celebrem que amb la tardor, arriba la castanyada. El dijous preparem receptes de tardor boníssimes, per menjar plegats el divendres. L’escola bressol i la comunitat de Petits preparen els panellets i els i les alumnes de primària pomes dolces i panellets de fruita, tot seguint les mesures higièniques i sanitàries contra la Covid-19.

I també assistim al túnel del terror!!  Els nens i nenes de la Comunitat dels Grans ens han preparat un túnel molt terrorífic!!!! 😶

El divendres, comencem el dia amb molta energia: estem preparats i preparades per anar a buscar la castanyera i ensenyar-li el camí cap a la nostra escola. Per organitzar-nos, ens trobem en assemblea. Descobrim que la castanyera ens ha deixat una sèrie de pistes per trobar-la, així que iniciem la nostra gimcana!

Primerament, al pati, trobem trossos d’un mapa i una carta. En aquesta ens explica quin és el recorregut que haurem de fer i també les parades que ens proposa. Ben aviat vam saber que en cada parada ens tocava fer un repte! Ens va organitzar en 3 equips diferents, des dels més petits fins als més grans.

En la primera parada volia saber si era cert el que havia escoltat: que els nens i nenes de l’escola eren uns artistes! Per fer-ho, ens va proposar que cantéssim i balléssim de manera original la seva cançó.

En la segona parada ens demanava la nostra ajuda. Havia perdut les castanyes del cistell i sabia que nosaltres hi podríem posar remei. Treballant en equip, fent pinya, vam aconseguir tornar-les totes en una gran paperina.

L’última carta que trobem posa a prova tot allò que sabem sobre la tardor. Ens toca representar, amb mímica i per equips, paraules de la tardor: panellets, fulles, cistell, faldilla,… No us penseu que era gens fàcil però ho vam aconseguir!

Després de superar tots els reptes, la castanyera es va deixar veure i la vam poder conèixer i saber més coses sobre ella. Com a mostra d’agraïment per la seva visita i per les castanyes que ens havia deixat a l’escola, per comunitats li ballem i cantem cançons. Per acabar, esmorzem plegades per agafar forces i tornem a l’escola a gaudir una estona al nostre pati.

Però…no us penseu que això és tot! Per la tarda, encara hi havien més sorpreses, i les famílies hi podien assistir! Les mestres preparen al pati diferents espais de tallers, escollits prèviament amb els i les alumnes en anteriors assemblees. En podem gaudir lliurement, tenint cura del material, dels diferents espais:

• Espai de disfresses : converteix els complements en una disfressa, posa’t a la pell del personatge i representeu una petita obra. Tu n’ets el/la protagonista!
  • Espai d’art: mandales amb paper i amb elements naturals, mural a la paret o bé guixos al terra.
  • Espai de pintacares: posa’t crema i comença a crear. Amb elements de la tardor o de la festa de Halloween, la teva cara pots decorar. Recorda que si vols que marxi, bé te l’hauràs de netejar!
  • Espai de papiroflexia: construeix amb les teves mans bolets, castanyes o carabasses. Decora els espais amb els elements creats!

Tot i que la pluja ens feia dubtar, vam poder gaudir dels diferents espais. Sols quedava agafar forces i fer un bon berenar. L’AFA prepara castanyes per compartir amb tots nosaltres i a més, les receptes que ja havíem fet! Per donar el tret final, els i les alumnes s’acomiaden de la festa amb cançons i balls.

Clicant a la imatge podreu veure lo bé que ens ho vam passar!

Moltes gràcies a tots i totes per fer-ho possible!