El dimecres 15 de maig, els alumnes de 5è, vam anar a Tarragona a visitar l’antiga Tàrraco Romana.
Vam anar a veure monuments històrics com: la muralla, l’amfiteatre i el circ.
A la muralla ens van ensenyar perquè els romans van venir a Tàrraco, quina era la seva llengua, els aliments que menjaven i ens van explicar històries com la del famós emperador August i llegendes com la dels dos germans Ròmul i Rem que acabarien fundant Roma.
Al circ vam aprendre que es feien curses de carros amb cavalls conduits per un àuriga, que els polítics pagaven les entrades per caure bé i que alguns àurigues arribaven a cobrar grans fortunes.
A l’amfiteatre vam descobrir la mena d’espectacles que hi feien i les desigualtats de l’època, és a dir, que els homes rics tenien els millors llocs, la gent del poble, al mig i finalment, a la part de dalt, hi seien els esclaus i totes les dones, encara que fossin Patrícies (de casa bona).
Al finalitzar la sortida vam tornar a l’escola coneixent més com era l’època romana.
Podeu veure fotos de la sortida en aquest enllaç.
Article escrit per l’Èlia (5èA) i l’Ishtar (5èB)


