Setmana de la Salut

Setmana de la Salut – La SS a les Escoles

En l’actualitat, entenem que una persona sana és aquella que gaudeix d’un benestar general. Això vol dir que és sana en tots els aspectes: físic i mental. Aquest benestar integral només s’aconsegueix adquirint des de la infància uns hàbits saludables i perquè això s’aconsegueixi el paper de les famílies, l’escola i la societat, en general, és fonamental.

Des de l’escola pensem que és important promoure actituds i hàbits saludables entre els infants que després aplicaran en el seu creixement. És per això que el tema transversal que s’ha treballat, durant la setmana de les tutories, ha estat leducació per a la salut.

S’han programat diverses propostes adequades a l’edat dels alumnes. que responen a un seguit d’objectius:

• Conèixer com ha de ser una dieta equilibrada i els efectes negatius d’alguns aliments i begudes.
  • Fomentar uns bons hàbits és important per prevenir conductes que poden donar lloc a trastorns de la conducta alimentària
  • Concienciar sobre la importància de tenir una bona higiene personal i postural.
  • Eliminar els estereotips de gènere relacionats amb l’esport i l’activitat física.
  • Promoure la igualtat de gènere en relació a l’activitat física i l’esport.
  • Importància de l’activitat física i el descans per gaudir d’una bona salut.
  • Facilitar el reconeixement de les pròpies emocions.
  • Aprendre a gestionar les emocions.
  • Gaudir d’una bona salut emocional.

Amb aquesta programació d’activitats s’han treballat al llarg d’aquesta setmana els següents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS):

1. FAM ZERO
  2. SALUT I BENESTAR
  3. IGUALTAT DE GÈNERE

Podeu veure un resum de les activitats que hem fet en aquest enllaç.