8 DE MARÇ: DIA DE LA DONA TREBALLADORA

El dia 8 de març com ja sabeu és el dia de la dona. Aquest dia, les dones i alguns homes es manifesten i reclamen el feminisme i la igualtat de gènere.

Sabeu per què el lila és el color que representa el dia de la dona? Es veu que fa uns quants anys, en una fàbrica tèxtil hi treballaven unes 120 dones i l’amo de la fàbrica les va obligar a treballar durant tota la nit, mentre teixien una roba de color lila.  No se sap com, es va calar foc a la fàbrica i va començar a sortir un fum de color lila.

A l’escola vam celebrar aquesta diada fent activitats relacionades amb la dona:

• Entre tots, vam guarnir amb llaços liles l’entrada i vam penjar una gran pancarta, amb la foto de tots els grups de l’escola,  a la reixa de l’hort.
  • Vam mirar contes i vídeos relacionats amb la diada.
  • Vam parlar dels estereotips, dels drets de la dona, del masclisme, del feminisme…
  • Diferents racons de l’escola van quedar decorats amb tot allò significatiu que es va crear durant la setmana de la dona. Els passadissos segueixen lluint les obres creades per tots els nens i nenes de l’escola.
“L’acte més valent per a una dona és pensar per si mateixa i en veu alta”.
Coco Chanel, dissenyadora