Projecte “Els musicals”

PROJECTE de 3r A

La vida és un musical

Sessió 1. 17/09/18

  1. Què és un musical?

-És un recull de cançons.

-És una obra de teatre a la que canten que tenen relació amb la història que expliquen.

-És una obra de teatre que canten alguna canço que no té res a veure amb l’obra.

  1. Coneixeu algun musical?

-Mamma mia.

-Grease.

-Dirty dancing.

-La la land.

-Cats.

-Canta.

-Mary Poppins.

  1. Trets comuns dels musicals.

-A tots canten.

-Parlen i canten.

-A tots ballen.

-Si treiem les cançons, seria una obra de teatre normal.

  1. Els musicals poden ser una obra de teatre o una pel.lícula.

  2. Els teatres tenen unes parts. Numerem les parts que coneixem d’un teatre.

  1. El tutor proposa una possibilitat per trobar nom a la classe: nomenar alguna cosa concreta d’un dels musicals que coneixem. Per exemple: La classe del bolso de la Mary Poppins, o La cua dels cats.

Sessió 2. 18/09/18

  1. Propostes noms per a la classe i nombre de vots:

Les orelles de cats. 1

Bigotis de cats. 6 – 7

Les potetes de cats. 0

Les urpes de cats. 0

Els cantarins 0

Les cues de cats. 0

La màgia de la Mary Poppins. 0

Dancing Queen 5

Els musicalets. 0

Els ulls de cats. 0

El barret de la Mary Poppins. 0

El bolso de la Mary Poppins. 0

El paraigües de la Mary Poppins 0

La missa de Sister Act. 0

La jaqueta de la Mary Poppins. 0

Les sabates d’en Glen Miller. 0

Els formatgets d’en Gerónimo Stilton. 6 – 12

Les ulleres d’en Gerónimo Stilton. 0

La nostra classe es dirà: “Els formatgets d’en Gerónimo Stilton”.

  1. Propostes i acords per als noms dels grups:

Taula 1: Cantando bajo la lluvia

Taula 2: Mamma mia

Taula 3: Canta

Taula 4: Dancing Queen

Taula 5: Mary Poppins

Taula 6: Cats

  1. Escollim un suro per penjar-hi coses relacionades amb els musicals.

    Hem fet el titol d’aquest espai amb pintura: “Els musicals”.

    Decorarem el voltant amb notes musicals i claus de sol pintades amb pintura negra.

Sessió 3. 20/09/18

  1. Cerquen a internet la imatge que penjaran a sobre el seu grup.

  2. Escriuen el nom del seu grup individualment i, posteriorment, triaran el que més els agradi per fer el cartellet.

  3. Acaben d’enganxar les notes musicals i les claus de sol al suro que dedicarem al tema del curs.

  4. La Naiara fa l’exposició d’una cosa que ha portat: un vidre amb forma de diamant. S’ha relacionat amb la pel.lícula “Desayuno con diamantes” que, tot i no ser un musical, s’hi canta una cançó.

Sessió 4. 24/07/18

  1. Es comuniquen a la classe els noms dels grups.

  2. S’imprimeixen les imatges que han cercat a internet.

  1. Comencen a dissenyar la porta.

Sessió 5. 25/09/18

  1. S’explica el funcionament dels càrrecs i es reparteixen les etiquetes identificatives.

  2. Es reparteixen les graelles de valoració dels càrrecs i s’omple la part inicial.

  3. Continuen dissenyant la porta, de manera individual o per parelles.

  4. S’avalua l’actuació dels càrrecs.

  5. Es visionen alguns fragments de musicals.

Sessió 6. 27/09/18

  1. Finalitzen els dissenys de la porta.

  2. Es posen en comú tots els dissenys de la porta.

  3. Cada grup en tria un per tal que entri en la selecció de classe.

  4. Es plastifiquen els cartells dels grups.

  1. Es presenta la canço “Do, re, mi” del musical “Somriures i llàgrimes. Se’ls entrega la lletra de la cançó i es fa la proposta de cantar-li a la castanyera el dia que vingui a visitar-nos.

Sessió 7. 01/10/18

  1. Repartició de les targes identificatives dels càrrecs.

  2. Omplir graella valoració.

  3. Tria dels elements que volem per decorar la porta.

  4. Tria de les tasques que cadascú vol fer:

a) Folrar la porta. (Mestre i algun ajudant)

b) Formatgets al voltant de la porta (Luna, Ainhoa, Ruth, Cheick, Lluc, Ramon).

  1. Lletres amb el nom de la classe (Marc, Marta, Adrià, Judit, Ariadna, Pau, Liam).

  1. Figura gran del Gerónimo (Anna, Noelia, Maialen, Claudia, Berta, Albert, Martin, Naiara).

  1. Fem una llista de material necessari:

-cartolines de color taronja.

-goma eva de tots colors.

-purpurina de colors.

-cartolines de color marró, verd fort i fluix, taronja, vermell, blau, blanc.

Sessió 8. 02/10/18

Comencem a elaborar els diferents elements de la decoració de la porta.

Sessió 9. 04/10/18

Continuem elaborant els diferents elements de la decoració de la porta.

Sessió 10. 08/10/18

Finalitzem la porta i ens autoavaluem.

Sessió 11. 13/12/18

Sinopsis del musical que veurem al dia següent: “Un conte de Nadal”. Visionat del video presentació. Activitat en gran grup.

Sessió 12. 14/12/18

Projecte Els musicalsAssistència al Teatre Romea, de Barcelona, per gaudir del musical “Un conte de Nadal”. Activitat en gran grup.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>