PROJECTE de 3r A
La vida és un musical
Sessió 1. 17/09/18
-
Què és un musical?
-És un recull de cançons.
-És una obra de teatre a la que canten que tenen relació amb la història que expliquen.
-És una obra de teatre que canten alguna canço que no té res a veure amb l’obra.
-
Coneixeu algun musical?
-Mamma mia.
-Grease.
-Dirty dancing.
-La la land.
-Cats.
-Canta.
-Mary Poppins.
-
Trets comuns dels musicals.
-A tots canten.
-Parlen i canten.
-A tots ballen.
-Si treiem les cançons, seria una obra de teatre normal.
-
Els musicals poden ser una obra de teatre o una pel.lícula.
-
Els teatres tenen unes parts. Numerem les parts que coneixem d’un teatre.
-
El tutor proposa una possibilitat per trobar nom a la classe: nomenar alguna cosa concreta d’un dels musicals que coneixem. Per exemple: La classe del bolso de la Mary Poppins, o La cua dels cats.
Sessió 2. 18/09/18
-
Propostes noms per a la classe i nombre de vots:
Les orelles de cats. 1
Bigotis de cats. 6 – 7
Les potetes de cats. 0
Les urpes de cats. 0
Els cantarins 0
Les cues de cats. 0
La màgia de la Mary Poppins. 0
Dancing Queen 5
Els musicalets. 0
Els ulls de cats. 0
El barret de la Mary Poppins. 0
El bolso de la Mary Poppins. 0
El paraigües de la Mary Poppins 0
La missa de Sister Act. 0
La jaqueta de la Mary Poppins. 0
Les sabates d’en Glen Miller. 0
Els formatgets d’en Gerónimo Stilton. 6 – 12
Les ulleres d’en Gerónimo Stilton. 0
La nostra classe es dirà: “Els formatgets d’en Gerónimo Stilton”.
-
Propostes i acords per als noms dels grups:
Taula 1: Cantando bajo la lluvia
Taula 2: Mamma mia
Taula 3: Canta
Taula 4: Dancing Queen
Taula 5: Mary Poppins
Taula 6: Cats
-
Escollim un suro per penjar-hi coses relacionades amb els musicals.
Hem fet el titol d’aquest espai amb pintura: “Els musicals”.
Decorarem el voltant amb notes musicals i claus de sol pintades amb pintura negra.
Sessió 3. 20/09/18
-
Cerquen a internet la imatge que penjaran a sobre el seu grup.
-
Escriuen el nom del seu grup individualment i, posteriorment, triaran el que més els agradi per fer el cartellet.
-
Acaben d’enganxar les notes musicals i les claus de sol al suro que dedicarem al tema del curs.
-
La Naiara fa l’exposició d’una cosa que ha portat: un vidre amb forma de diamant. S’ha relacionat amb la pel.lícula “Desayuno con diamantes” que, tot i no ser un musical, s’hi canta una cançó.
Sessió 4. 24/07/18
-
Es comuniquen a la classe els noms dels grups.
-
S’imprimeixen les imatges que han cercat a internet.
-
Comencen a dissenyar la porta.
Sessió 5. 25/09/18
-
S’explica el funcionament dels càrrecs i es reparteixen les etiquetes identificatives.
-
Es reparteixen les graelles de valoració dels càrrecs i s’omple la part inicial.
-
Continuen dissenyant la porta, de manera individual o per parelles.
-
S’avalua l’actuació dels càrrecs.
-
Es visionen alguns fragments de musicals.
Sessió 6. 27/09/18
-
Finalitzen els dissenys de la porta.
-
Es posen en comú tots els dissenys de la porta.
-
Cada grup en tria un per tal que entri en la selecció de classe.
-
Es plastifiquen els cartells dels grups.
-
Es presenta la canço “Do, re, mi” del musical “Somriures i llàgrimes. Se’ls entrega la lletra de la cançó i es fa la proposta de cantar-li a la castanyera el dia que vingui a visitar-nos.
Sessió 7. 01/10/18
-
Repartició de les targes identificatives dels càrrecs.
-
Omplir graella valoració.
-
Tria dels elements que volem per decorar la porta.
-
Tria de les tasques que cadascú vol fer:
a) Folrar la porta. (Mestre i algun ajudant)
b) Formatgets al voltant de la porta (Luna, Ainhoa, Ruth, Cheick, Lluc, Ramon).
-
Lletres amb el nom de la classe (Marc, Marta, Adrià, Judit, Ariadna, Pau, Liam).
-
Figura gran del Gerónimo (Anna, Noelia, Maialen, Claudia, Berta, Albert, Martin, Naiara).
-
Fem una llista de material necessari:
-cartolines de color taronja.
-goma eva de tots colors.
-purpurina de colors.
-cartolines de color marró, verd fort i fluix, taronja, vermell, blau, blanc.
Sessió 8. 02/10/18
Comencem a elaborar els diferents elements de la decoració de la porta.
Sessió 9. 04/10/18
Continuem elaborant els diferents elements de la decoració de la porta.
Sessió 10. 08/10/18
Finalitzem la porta i ens autoavaluem.
Sessió 11. 13/12/18
Sinopsis del musical que veurem al dia següent: “Un conte de Nadal”. Visionat del video presentació. Activitat en gran grup.
Sessió 12. 14/12/18
Projecte Els musicalsAssistència al Teatre Romea, de Barcelona, per gaudir del musical “Un conte de Nadal”. Activitat en gran grup.