Vetlladora

El/la vetllador/a escolar, també conegut com a auxiliar d’educació especial són professionals dedicats a l’atenció directa d’infants amb necessitats educatives especials en horari escolar.

Es tracta d’un perfil professional molt important en les escoles ja que ofereix els suports i ajudes necessàries als infants que presenten unes necessitats educatives especials, una persona que els acompanyi al llarg del seu procés d’ensenyament i aprenentatge facilitant-los-hi el dia a dia.

Les tasques que duu a terme el/la vetllador/a poden ser molt diverses, ja que les necessitats que presenten els infants també ho són, i cada infant té un caràcter i una forma de ser. Per tant, ha de saber acostar-s’hi i treballar-hi tant de forma efectiva com afectiva, havent d’adaptar la seva intervenció a l’edat, les característiques de la discapacitat i l’entorn personal i escolar. És per això que aquests professionals no poden deixar mai d’aprendre, ja que com millor coneguin cada discapacitat, trastorn o malaltia millor podran intervenir amb els infants que les pateixin.

Les vetlladores i el vetlladors escolars treballen sempre colze a colze amb altres perfils professionals com mestres, psicopedagogs/es, logopedes, fisioterapeutes… i tot personal educatiu que intervé en el dia a dia d’aquests infants.