MALL (Mestre/a d’audició i llenguatge)

El o la MALL (Mestre/a d’Audició i Llenguatge) en l’etapa d’educació infantil ha d’elaborar i portar a terme un projecte de prevenció, d’informació i de detecció precoç a través del treball amb l’equip de mestres. Aquesta col·laboració dóna sentit a la intervenció, especialment en el cicle d’infantil, perquè descarrega en gran mesura les tasques del CDIAP, el CREDA i l’EAP.

La seva intervenció a d’assegurar un bon del desenvolupament del llenguatge i de la parla de l’alumnat des de la prevenció, la detecció, l’avaluació i el seguiment.

Víctor Acosta ens diu, en la revista número 15 del Col·legi de Logopedes (2008), que “la incorporació del logopeda a l’escola porta implícita la idea que constitueix un recurs per als nens, però també per al professorat i les famílies”.

La intervenció de el o la MALL és molt important en la coordinació que implica les mestres (tutores i especialistes) i les famílies dels alumnes. El rol de el o la MALL com a frontissa ens pot estalviar tant haver de posar falques a les dificultats que poden sorgir en els processos fisiològics, cognitius i comunicatius, com també més endavant haver de redreçar-los, cosa que resulta molt més complexa.