El conte: imaginació i creativitat

Ahir dilluns dia 24 d’abril ens van venir a fer un taller a la Comunitat de Mitjans, anomenat “El Conte: Imaginació i creativitat”.
Prèviament havíem fet una activitat al gimnàs de l’escola, tota la Comunitat de Mitjans junts, on en semicercle asseguts al terra, i un embut al centre, cada alumne/a s’aixecava per torns i agafava l’embut tot dient: “això no és un embut, això és…” i representava amb mímica el què per ell/a era l’embut. Entre tots ho havíem d’encertar. Vam tenir la sort de poder fer aquesta activitat el mateix dia del taller, així que
era tot molt recent i ens va ser molt útil per connectar ràpidament amb el què ens explicarien.
Durant el taller ens van explicar el què eren els contes, si en sabíem les parts, si sabíem quins elements comuns consten a tots els contes per iguals, i demès preguntes relacionades amb els contes. Un cop ens va guiar per dir les paraules clau que necessitàvem per continuar (personatges, espai, embolic (problema) emocions i desenllaç), es van formar grups petits i cada grup creava un petit conte amb personatges i situacions totalment aleatoris.
El taller es va acabar però hi va haver una continuïtat a l’aula on vam fer la lectura dels contes, els vam analitzar i vam fer petites correccions per tal de que el conte quedés molt més polit i detallat. Els oients també havíem de ser capaços de respondre petites preguntes, senyals de que havien estat atents i,alhora, havien entès bé el conte narrat pels companys i companyes.

Cliqueu aquí per veure-ho!