Experiment aparell digestiu

Els alumnes i les alumnes de quart van fer un experiment per veure com funciona l’aparell digestiu. El material que vam utilitzar va ser: pa, aigua, pa de motlle, un recipient, un embut, una mitja, una cullera i un bol.

Els passos que vam seguir per simular el procés de l’aparell digestiu van ser els següents:

  1. Primer vam fer trossets petits amb el pa i els vam col·locar dins del recipient (representa el menjar triturat per les dents). Es va afegir agua (com si fos la saliva) i es va crear el bol alimentari.
  2. La barreja passa per l’embut (que simbolitza la faringe i l’esòfag) fins arribar al bol ( que simbolitza l’estómac).
  3. A continuació s’afegeix vinagre (representa els sucs gàstrics que ajuden a desfer els aliments) i es va remenar.
  4. Per acabar van ficar la barreja amb la cullera dins de la mitja (intestí prim), on el líquid es filtra (nutrients que van a la sang) i van fer un forat per on s’expulsa els aliments que el cos no assimila (intestí gros).

S’ho van passar molt bé i van poder entendre millor el funcionament de l’aparell digestiu. Aquí us deixem un recull de fotografies de l’experiment.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut