Dia Mundial del Medi Ambient

Avui, 5 de juny, se celebra el dia mundial del Medi Ambient.

Durant massa temps hem estat explotant i destrossant els ecosistemes del nostre planeta.

A part de moltes altres conseqüències, en l’actualitat, cada 3 segons segueixen desapareixent de la Terra almenys 1 hectària de bosc, que seria com si omplíssim un camp de futbol sencer.

És molt important fer-ne consciència, no només en dies senyalats com avui, sinó en el nostre dia a dia.

Des de l’escola intentem potenciar aquests valors, tant en l’estalvi d’aigua, el consum d’energia, el reciclatge i gestió de residus  com en l’estimació i respecte cap a la natura.

Aquestes últimes setmanes a cada cicle de l’escola hem estat fent activitats relacionades amb la Natura, implicant-nos activament en la cura, l’estima i la conservació d’aquesta.

Des de casa us animem a treballar-ho també amb els vostres fills i filles! Amb petites accions diàries ens podem convertir en herois i heroïnes per a crear un futur millor, més sostenible i segur.

Us deixem algunes recomanacions de llibres infantils relacionats amb el Medi Ambient per a què ho pugueu treballar i viure amb els vostres petits i petites:

• La Greta i els gegants. Ed. Estrella Polar.
  • Greta Thunberg (discursos). Ed. 62
  • Superherois contra el plàstic. Ed. Estrella Polar.
  • Aturem la invasió. Ed. Andana.
  • ¿Cuánto es un grado más?. Ed. Loguez
  • Viu en verd. Ed. Mediterrània.
  • El mar que més m’estimo. Ed. La Galera.
  • Aqua Marina El secret de l’oceà. Ed. La Galera.
  • La Bundi i els seus amics “Salvem el bosc” i “Missió Delta”. Ed. El cep i la Nansa
  • Un missatge de la Pachamama. Ed. Babidi-Bú.

Cada petita acció compta!