Coll d’Estenalles

Els nens i les nenes de tercer, han gaudit d’una emocionant excursió al Coll d’Estenalles, situat al parc natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac.

Amb gran entusiasme, al matí, van pujar al bus que ens portaria a aquest paratge natural. L’objectiu de l’activitat era aprendre i explorar la bellesa del medi ambient.

Un cop arribats al Coll d’Estenalles, van començar una ruta per la muntanya. Durant el recorregut, van tenir l’oportunitat de veure el cim del Montcau, una impressionant elevació amb unes vistes impressionants, que va captar l’atenció de tot el grup.
Durant la caminada, els infants van estar en contacte directe amb la rica vegetació de la zona. Observar arbres frondosos, flors de diversos colors i espècies vegetals característiques de la muntanya. Acompanyats per monitors especialitzats, els nens i les nenes van aprendre a identificar algunes plantes i a comprendre el seu paper en l’ecosistema.
A més de la vegetació, els alumnes van tenir l’oportunitat de conèixer la fauna del Coll d’Estenalles. Van poder observar ocells, petits mamífers i fins i tot alguns rèptils. A través de les explicacions dels monitors, van aprendre sobre els hàbits i l’adaptació d’aquests animals a l’entorn muntanyenc.
Després de la ruta i de tantes emocions, va ser hora de relaxar-se i gaudir d’activitats relacionades amb la natura. L’alumnat va participar en tallers de treballs manuals utilitzant materials naturals, com ara pinyes i fulles seques, estimulant així la seva creativitat i consciència ambiental. També van poder experimentar amb la identificació d’espècies vegetals i animals mitjançant jocs i activitats didàctiques.

Per recobrar forces, vam menjar enmig de la natura, on van poder compartir les seves experiències i emocions de la jornada.
L’excursió al Coll d’Estenalles ha estat una oportunitat única perquè el grup aprengui i valori la riquesa de la natura que ens envolta. Una experiència que, sens dubte, ens motivarà a protegir i valorar el medi ambient.