LES DESENES I LES UNITATS (1r)

Fa un temps que ens hem endinsat en el profund món de les desenes i de les unitats. Fins ara no teníem gaire clars aquests conceptes, però cal dir que ens hem posat les piles i ja som uns autèntics/es cracks comptant desenes i unitats.

A partir de l’assoliment de tots dos conceptes hem pogut treballar la descomposició dels nombres i entendre quants números hi caben a dins del número 10. Per tal d’ajudar a l’adquisició d’aquests continguts tan abstractes vam utilitzar material manipulatiu com ara les regletes, fitxes numèriques per tal d’ordenar números de més grans a més petits i al contrari, vam crear nombres, amb les regletes, de diversos números que entre tots/es anàvem dient en veu alta i rectes numèriques, entre d’altres.

Manipular ens ajuda a comprendre millor les relacions que existeixen entre els nombres i què vol dir una desena o bé entendre quantes desenes té el número 30.

La descomposició dels nombres és fonamental i bàsica per tal d’introduir més endavant altres operacions matemàtiques com ara la suma de dues xifres, les restes… Mica en mica anirem avançant més i sens dubte ho farem d’allò més bé i el més important; gaudint del nostre procés d’aprenentatge.

Aquí podreu veure algunes imatges.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut