CARNESTOLTES

Els nens i nenes de l’escola Sant Roc de Castellfollit de Riubregós aquest any ens hem disfressat de cuiners, aprofitant que a l’escola treballem el projecte de l’alimentació.

El Carnestoltes fa una setmana que ha arribat a l’escola i ens ha donat cada dia  una consigna, per exemple: un pentinat divertit, la cara plena de petons, venir amb pijama, portar un estri de cuina…

El dijous llarder a la tarda vam sortir tots junts pels voltants del poble i vam berenar a la Font Nova, entrepans de botifarra i truita. Vam jugar i vam passar una tarda molt entretinguda!

El divendres al matí tots hem vingut amb diferents disfresses de casa: de Blancaneus, Frozen, policia, pirata, indi, bomber i de lletra M. A la tarda hem sortit a fer la rua i el pregó, on el rei Carnestoltes s’acomiada fins l’any vinent. També relacionat amb la nostra disfressa hem ballat i cantat la cançó en castellà de “Soy una taza, una tetera…” i ens hem divertit d’allò més.

I avui, que ja ens hem disfressat i que la rua s’ha acabat finalment el Carnestoltes, el rei dels poca-soltes hem cremat.

Aquí us deixem el seu pregó:

PREGÓ DEL REI CARNESTOLTES 2017

Sóc el rei Carnestoltes,

El rei dels poca-soltes.

A Castellfollit he arribat

I l’avorriment s’ha acabat.

Els nens i nenes de l’escola Sant Roc

No estan fora de joc.

S’han disfressat de cuiners

I han sortit pels carrers,

Amb més “marxa” que els salers.

Fent gresca i xerinola

Junt amb tota l’escola.

Per aquest any us dic adéu,

En bones mans quedeu.

Fins l’any que ve

I que gaudiu i us ho passeu molt bé.

Bon Carnestoltes 2017 i que segueixi la festa!

I algunes de les fotos de la rua i la setmana de gresca!

CIMG2900 CIMG2898 CIMG2931