ORDENEM LES JOGUINES DEL PATI

La classificació d’objectes i la discriminació visual són aspectes que treballem a educació infantil. Darrerament hem reutilitzat unes caixes grans per poder fer aquesta classificació amb tot el material de joc que tenim al pati. D’aquesta manera, tots els i les alumnes d’ i3, i4 i i5 agafen el material desitjat i el tornen a endreçar al lloc adequat.

Cada caixa té la imatge i el nom del tipus de joguina que s’hi ha de guardar (p. ex. NINES i la imatge). En aquesta imatge es pot veure com mira les caixes i la joguina que té a la mà per poder-la endreçar al seu lloc.

En aquest procés estem treballant la capacitat lògica, que possibilita als infants a diferenciar i associar les joguines amb les imatges de les caixes per poder fer la posterior classificació.

Quan treballem la classificació els estem demanant una relació d’equivalència (igualtat o semblança) aplicada a un conjunt. Les classificacions poden ser de molts tipus, ja sigui per color, forma, llargària, etc. En aquest cas, per tipologia de joguina.

El resultat final de la classificació és aquesta. Cada joguina al seu lloc!

Els nens i nenes d’educació infantil s’esforcen molt cada dia per deixar les joguines així de ben ordenades!