L’ESCOLA

TRETS D’IDENTITAT:

Som un centre de titularitat pública depenent del Departament d’Ensenyament que imparteix el segon cicle d’Educació Infantil i l’Educació Primària. Som una escola de doble línia ubicada al barri de Sant Martí Provençals. L’escola va ser reformada completament l’any 2010, disposem d’unes instal·lacions àmplies i lluminoses.

Ens definim com una escola laica, catalana, democràtica, coeducativa, inclusiva i compromesa amb l’entorn. On cada infant esdevé protagonista del seu procés d’ensenyament-aprenentatge. Defensem una educació integral de l’alumnat.

Les pràctiques pedagògiques del nostre centre s’estan renovant per adaptar-se a una societat canviant. Volem alumnes més competencials, potenciant l’aprenentatge significatiu.

PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:

L’atenció educativa de tots els alumnes del nostre centre, es regeix pel principi d’escola inclusiva.

L’escola té en compte la singularitat i diversitat dels alumnes com un valor a compartir. Es valora la integració dels alumnes amb altes capacitats, i amb discapacitats o dificultats. Així com els nouvinguts de països i cultures diferents o situacions socials desfavorides. Tots plegats formem part de la comunitat educativa i, com a tals, convivim i ens respectem.

S’ apliquen metodologies flexibles adaptades als diferents ritmes evolutius, atenent les necessitats educatives individuals i les capacitats intel·lectuals de cadascú.

S’adapten els Recursos organitzatius per tal d’estimular la capacitat d’aprenentatge, les habilitats i potencialitats personals, així com l’èxit escolar de tots els alumnes.

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:

Assolir un aprenentatge competencial.
Afavorir l’ús de les noves tecnologies.
Fomentar el treball col·laboratiu.
Adequar la funció del professorat, com a agent del procés.