TREBALL PER RACONS A CASTELLÀ

A segon de primària, a l’àrea de castellà hem fet racons de llengua.

Com ja sabeu, el treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l’aula en diversos espais on l’alumnat, distribuït en petits grups, realitza activitats simultànies de manera autònoma. És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper de la mestra és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d’activitat i aprenentatge. Des d’aquest plantejament se cedeix a l’alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus propis companys -es potencia el diàleg entre iguals-, pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors. Aquesta metodologia de treball ajuda el nen i la nena a ser responsable amb el material i amb el treball, exigint-li i creant-li la necessitat d’ordre. L’alumne aprèn a organitzar-se, a planificar-se la feina, a saber què vol aprendre i quin camí pot seguir per aconseguir-ho. Tot plegat es tradueix alhora en un guany de seguretat i confiança.

Hem gaudit molt treballant i ens ha passat l’estona volant!

Us deixem unes quantes fotos perquè veieu que bé ens ho passem aprenent:)