XERRADA SUPERINTERESSANT SOBRE ELS REFUGIATS!!

S'ha produït un error en obtenir un àlbum extern. Comproveu l'adreça de l'àlbum. Ajuda.

El dimecres 25 de maig van venir dos nois, que són bombers de Badalona, a explicar-nos als alumnes de 5è i 6è, com havia estat la seva experiència d’anar a ajudar als refugiats a Grècia. Un d’ells es deia Benet i l’altre Ferran.

En Benet va fer d’infermer amb la Creu Roja i va estar a l’illa de Khios, al sud e Lesbos, i en Ferran hi va anar voluntàriament, per lliure, i va estar al camp de refugiats d’Idomeni, a la frontera amb Macedònia. Ens van explicar que els va agradar molt anar-hi i van compartir amb nosaltres el què havien fet allà.

Una de les coses que ens van explicar va ser que en aquest darrer any s’havien perdut més de deu mil menors perquè les xarxes de tràfic de persones, com que trobaven molts nens viatjant sols perquè els pares havien mort o s’havien hagut de quedar al seu país perquè no tenien diners per pagar tants passatges, els agafaven i els venien a gent dolenta.

De l’illa de Khios el Benet ens va explicar que els refugiats arribaven de Turquia en barques i que pel camí moria molt gent d’hipotèrmia quan les barques s’enfonsaven per anar massa plenes. I que necessitaven un document per poder creuar per Grècia però sense poder-se quedar.

El Ferran ens van explicar que al camp d’Idomeni es gastaven uns 1000€ diaris en menjar pels refugiats, que hi havia més de 200 tendes de campanya, que repartien cada dia 6000 plàtans a la gent del camp i que de vegades hi havia baralles per aconseguir menjar. Ell va ajudar a construir una escola nova per als nens refugiats al camp. I també hi anaven pallassos per fer que la seva estada fos més distreta i feliç.

Vam aprendre moltes coses que no sabíem i se’n van anar amb un somriure als llavis i contents d’haver vingut.

A sota teniu algunes fotos!!

Paula i Maria del Mar

6è B