VISITEM LA COLÒNIA GÜELL!!!

Ahir 8 de juny, els nens i nenes de la classe del 6è, del medi Ambient, vam anar a visitar la Colònia Güell perquè estem estudiant l’edat Contemporània i el Modernisme.

Vam esmorzar al parc de la Colònia i, amb la panxa plena vam iniciar el recorregut. Primer vam veure els carrers on hi havia les cases originals dels obrers que encara viuen a la Colònia i que, moltes d’elles, tenen detalls modernistes com que algunes parts de la façana tenen formes corbes i estan fetes de maó. Al mateix parc ens van ensenyar la masia del segle XVII on venia el senyor Güell a estiuejar les poques vegades que anava a la Colònia.

Després vam anar a veure les escoles, la de nens i la de nenes que eren diferents. Vam observar la diferència que hi havia entre l’una i l’altra, sent la de nenes molt més petita i estant enganxada al convent de monges que eren les que tenien cura dels nadons, nens petits i gent gran que no podia anar a treballar. Actualment, l’escola de nenes és la biblioteca del poble que està oberta a les tardes. L’escola de nens era molt més gran!! Semblava un castell!! I tenia un edifici al costat connectat per un pont on vivia el mestre i tota la seva família. Les assignatures que feien a cada escola tampoc eren les mateixes. Això demostra que hi havia molta diferència entre homes i dones en aquella època, tant en els sous a la fàbrica com en l’educació. Al pati de l’escola de nens és on se celebren ara algunes de les activitats que es fan a la Festa Major i altres festivitats.

A la plaça del poble hi ha un bar que també és el teatre i el centre de trobada. A la mateixa plaça hi ha l’únic forn de pa que només treballa als matins i una estàtua del senyor Eusebi Güell que era el propietari de la Colònia i també dels seus terrenys i de les cases. En tot el poble només hi ha un supermercat.

Vam seguir gaudint de les boniques cases de la Colònia i de les seves decoracions i ens van ensenyar quina era la casa del metge i la de l’administrador que era la mà dreta del senyor Güell i a qui tenia tota la confiança.

Per acabar la visita vam anar a veure la Cripta de Gaudí, que és l’església del poble. Es diu cripta perquè inicialment, Gaudí volia fer una església de dues plantes, però que per problemes que va tenir amb els fills d’Eusebi Güell (que en va tenir 10!!!) només en va poder fer una perquè no li van donar més diners. Per això, la planta actual hauria estat la cripta de l’església original.

Per fora tenia tot de detalls de la natura i estava feta amb trencadís i maó cremat per donar un color més fosc i es pogués integrar millor en el paisatge. També es va fer servir les sobres del ferro fos per construir la façana.

Dins l’església ens van sorprendre molt la lluminositat de les finestres i els colors tan vius que tenen perquè des de fora no ho sembla. Als vitralls també hi ha representats elements de la natura com ales de papallona, fules o pinyes.

Al final vam tornar al parc a dinar i vam tornar cap a l’escola.

Va ser una sortida molt interessant i molt recomanable.

Lluís, Coral i Bruna