Malbaratament alimentari

Els i les alumnes de 6è de l’escola vam fer un petit projecte sobre malbaratament alimentari. Vam voler investigar una mica què passava amb els aliments al món després de veure que cada mes de desembre a l’escola  i a altres llocs de l’entorn es fa un recapte d’aliments.

Vam començar omplint una breu enquesta sobre hàbits alimentaris i de consum i malbaratament.

Per poder comprovar si les respostes que vam escriure eren correctes vam veure uns vídeos i vam llegir fragments d’articles diversos que ens aportaven dades sobre el que havíem respost. Ens va cridar molt l’atenció que un terç del menjar que es consumeix al món es llença!!!

També ens va cridar l’atenció que es llença més menjar a les cases que als restaurants o als supermercats!!!!

Ens vam conscienciar que podem fer coses per no malbaratar tant com per exemple:

• Mirar la data de caducitat quan comprem productes.
  • Col.locar sempre al davant de la nevera i els armaris els productes que caduquin abans.
  • Fer llista de la compra.
  • Demanar carmanyoles quan vas a un restaurant i sobra menjar.

Després d’haver fet la investigació vam fer, per parelles, diferents frases per penjar al passadís de la classe per tal que tothom que passés el pogués agafar una mica de consciència del que podia fer per no llençar tant de menjar.

Aquí teniu algunes de les nostres frases de conscienciació.

Va ser molt interessant fer aquest projecte ja que, a part de conèixer dades sobre el malbaratament, vam saber que el nostre menjador escolar dona el seu menjar sobrant a pisos tutelats i no el llença.

Biel, Àlex, Pol i Edgar S.