Llibre de receptes per celebrar els 10 anys de la constitució de la Xarxa d’Escoles verdes de Badalona

Aquesta primavera fa 10 anys de la constitució de la Xarxa d’Escoles de Badalona per a la Sostenibilitat de la qual l’escola Artur Martorell forma part. Per celebrar-ho, hem decidit publicar un llibre ben especial coincidint amb la Diada de Sant Jordi. Es tracta d’un recull de receptes d’aprofitament aportades pels alumnes, famílies i mestres dels diferents centres que formen part de la xarxa.

La publicació ha estat elaborada a partir del treball dels mestres i dels alumnes de la xarxa en relació amb el malbaratament alimentari i els impactes ambientals que això comporta. En la seva elaboració també hi ha col·laborat el grup de restauradors Forquilla Badalona, donant-li un valor afegit a les més de 40 receptes que s’hi recullen.

L’objectiu del llibre és sensibilitzar sobre la problemàtica del malbaratament alimentari i oferir una eina útil que serveixi d’ajuda i inspiració a l’hora d’aprofitar millor el menjar. Per aquest motiu, al principi del llibre trobareu una sèrie de consells per evitar el malbaratament alimentari que han estat proposats, consensuats i il·lustrats pels alumnes de les Escoles Verdes de Badalona. A més, el llibre està pensat perquè pugueu trobar fàcilment quina recepta cuinar en funció del que us hagi sobrat. Només cal que aneu a la secció “Què vols aprofitar?”, trieu la vostra recepta preferida i cliqueu a sobre del número de pàgina per anar-hi directament.

El podeu descarregar clicant la imatge i podeu començar per provar les receptes que hem aportat des de l’escola: “Cuscús de verdures” (pàg. 20), “Hamburgueses de cigrons” (pàg. 41) i el “Batut multifruites” (pàg. 53)😋

Receptes per no llençar res

Esperem que gaudiu del recull i us resulti d’utilitat.

BON APROFITAMENT!