LA COLÒNIA GÜELL

Dimarts 7 de juny, els nens i nenes de 6è vam anar a la Colònia Güell perquè a classe hem treballat la industrialització i el modernisme,

Vam fer una visita per la colònia i ens van explicar moltes coses interessants sobre el “poble” que va crear Eusebi Güell per tenir els seus treballadors contents i evitar que es revoltessin com començava a passar a Barcelona.

Vam poder comprovar que els nens i les nenes anaven a escoles diferents i que la dels nens era més gran i més xula que la de les nenes, en la que les seves mestres eren sempre monges perquè estaven al costat del convent.

L’escola de nenes actualment és la biblioteca i a l’escola dels nens s’hi fan activitats culturals. Al costat de l’escola dels nens hi vivia el mestre amb la seva família. La veritat és que l’escola de nens semblava una mica el castell de Howarts!! Imagineu-vos què gran era l’edifici.

Les monges també es feien càrrec dels nadons, la gent gran i els malalts mentre la família anava a treballar.

Vam poder veureper fora les cases més grans de la colònia que eren de l’administrador, el secretari i el metge. Actualment estan totes ocupades per gent que hi viu així que no vam poder entrar en cap d’elles.

Vam acabar a la plaça del poble on hi ha un monument al sr Güell i després vam anar a visitar la cripta de Gaudí que ens va encantar. Vam poder entrar i seure en els bancs que estaven dissenyats per ell!!

Vam trobar alguna semblança entre la cripta i la Sagrada Família, entre d’altres coses, perquè són del mateix autor modernista i perquè cap de les dues les va poder acabar.

Ens va sorprendre que fos de les poques fàbriques que funcionés amb carbó, gràcies a que el Marquès de Comillas, sogre d’Eusebi, els hi proporcionava de la seva mina a Anglaterra.

AH!!! I vam trobar injust que els càrrecs importants de l’empresa els ocupessin sempre homes i que les dones cobressin molt menys per fer feines més dures.

Finalment, vam anar a dinar al parc de la colònia i vam estar molt a gust.

És una sortida que us recomenem molt perquè ens va encantar.

Gisela, Gala i Jordi