FEM UN TALLER DE MICROSCOPI

Aquesta setmana els nens i nenes de 6è hem fet un taller sobre microscòpia donat que hem estat treballant el tema de la cèl·lula i ens ha interessat molt.

Així doncs, han vingut la Federica i el Jordi, pares d’una alumna de l’escola, que són científics i ens han portat un microscopi òptic per veure-hi cèl·lules i microorganismes.

En primer lloc, hem agafat una safata petita on hi hem posat una gota d’aigua i una gota de blau de metilè, fent servir una pipeta, i hi hem afegit un tros de pell de ceba molt prim. Hem tacat la ceba amb el colorant i hi hem posat aigua per hidratar la mostra.

Hem pogut observar-ho al microscopi i ha quedat xulíssim!!

Després hem pogut veure larves de crustaci, concretament l’Artèmia salina, i larves d’un tipus de mosquit.

En acabat hem fet un dibuix de tot el que hem vist i hem valorat l’activitat molt bé perquè hem après coses noves i hem pogut observar superbé petits organismes i cèl·lules amb el nucli.

Ha estat molt divertit!!!

Giovana, Lluís i Laura