ELS OFICIS EXPLICATS PELS PARES I MARES

A 2n estem treballant el projecte dels oficis. Per això alguns pares i mares han col·laborat i ens han explicat com és el seu ofici.

El Rubèn, el pare de la Clàudia, ens va explicar, juntament amb uns companys la feina dels treballadors del metro. Com funciona, els punts d’informació, ens van ensenyar el plànol amb totes les estacions, mesures de seguretat, quins seients estan reservats, etc. El més divertit va ser pujar al metro de la línia L10 que és automàtic i funciona sense conductor!! També vam utilitzar els ascensors d’aquesta línia que baixen a molts metres de profunditat, però són àgils i silenciosos.

Un altre dia va venir la Nora, la mare de l’Unax. Com que és tècnica de Medi Ambient, ens va donar informació molt interessant sobre la quantitat de residus que generem, com podem reciclar i reduir-los, on va a cada residu. Vam aprendre que és un compostador i, sobretot, vam prendre consciència que hem de cuidar el medi ambient perquè “EL MILLOR RESIDU ÉS AQUELL QUE NO ES GENERA”.

L’última visita que hem tingut ha estat la del Jordi Mercader, el pare de la Bet. És actor i ens va explicar en què consisteix l’ofici d’actor, com s’han de preparar, com és la seva experiència. Seguidament, vam fer pràctica i exercicis de preparació del cos per millorar l’escolta i l’atenció. Per acabar vam fer una activitat que ens va encantar i que consistia en: fer d’actors i entre tots inventar-nos elements d’una història. Així la vam poder fer en aquell mateix moment. Vam aprendre, vam riure i vam crear personatges i situacions.  El Jordi ens va ajudar i ens va aportar idees molt divertides.

Agraïm les col·laboracions dels que han vingut a l’escola, o facilitat la sortida del metro. També a tots els que heu portat estris i eines dels oficis per tal de conèixer més sobre aquest tema. GRÀCIES!