ELS OCELLS DE LA NOSTRA ESCOLA

Per gaudir de la natura i observar animals no cal anar gaire lluny!
Hem iniciat una nova activitat de descoberta de la natura més propera: els ocells de la nostra escola, un meravellós món natural que tenim ben a prop!

A l’espai del migdia els monitors i monitores de menjador surten al pati o al parc de Can Solei- Ca l’Arnús amb els seus grups a veure ocells.

Per reconèixer les aus que venen al pati i a la pineda, tenim una preciosa cartellera en forma de mussol que protegeix una làmina magnifica que facilitada per en Jac Cirera, pare de l’escola i apassionat de l’ornitologia. LÀlex Mascarell, dibuixant naturalista, ha fet de forma altruista les il·lustracions, en format làmina-pòster, amb els dibuixos dels ocells que els nostres infants poden observar a l’entorn.

(cliqueu damunt la imatge per obtenir més informació sobre els ocells)

Aquestes il·lustracions ens ajuden a fer un seguiment dels ocells que es poden veure al voltant de l’escola: cueretes, falciots, cotorres, garses, mallerengues… potser, amb sort, descobrirem alguna puput!

Per les observacions directes fem servir les fitxes o les lamines plastificades més petites i fàcils d’utilitzar.

I com que cal tenir cura de la natura, han elaborat menjadores ben divertides amb material de rebuig que estan instal·lant al pati de lescola.

Aquesta és una manera senzilla i tranquil·la de fer natura amb un objectiu ben clar: conèixer els ocells del nostre entorn!

Per saber més sobre aus, morfologia, costums o el seu cant hi ha una completíssima aplicació creada per la Societat Espanyola dOrnitologia: Aves de España

Per portar al mòbil!